PoängplanDragonskolans webb

Teknikprogrammet (Dragon)

Dragonskolans Teknikprogram ger dig en bred högskoleförberedande utbildning för fortsatta studier på högskola och universitet. Här får du de bästa förutsättningarna för din framtid.

Vilka vägar som öppnas för just dig beror på vilken väg du väljer i vårt breda utbud av inriktningar. Det är flera saker som gör Teknikprogrammet på Dragonskolan unikt – den stora bredden, de omfattande valmöjligheterna inför framtiden, vår höga teknologiska nivå både när det gäller utrustning och lärarkompetens samt det täta samarbetet med det regionala näringslivet och universitet. Det är alla faktorer som talar för att du ska välja Teknikprogrammet.

Efter Teknikprogrammet på Dragonskolan har du alla förutsättningar att nå det du drömmer om, oavsett om det är ett intressant yrkesarbete med en gång, fortsatta studier för kvalificerade jobb eller livet som företagsledare. Vår idé om ”En väg in – flera vägar ut” genomsyras av en medveten satsning mot egenföretagande där utvecklingen av elevernas entreprenöriella egenskaper ligger i fokus.

Inriktningar

Design- och produktutveckling

Informations- och medieteknik

Produktionsteknik