PoängplanForslundagymnasiets webb

På Forslundagymnasiets kan du läsa

• Fastighet, anläggning och byggnation
  • Skog, mark och djur
Alla program inom anpassat gymnasium är fyra år. Programmen består av kurser som tillsammans blir 2500 poäng. De kurser som ingår i programmet samlas i din studieplan.

Anpassat gymnasium ska vara flexibelt. Som elev ska du få utvecklas så långt det är möjligt.

Betyg
De ämnen som ingår i programmet kan bestå av flera kurser. Betyg sätts efter varje avslutad kurs enligt skalan A-E.

Gymnasieskolebevis avseende anpassad gymnasieskola
Efter att du har avslutat din utbildning på anpassat gymnasium får du ett gymnasieskolebevis. I beviset står det vad du har lärt dig under dina fyra år på anpassat gymnasium. Där står det vilket program som du har gått, vilka kurser du har läst och vilka betyg du fått.

I beviset finns också information om gymnasiearbete och ditt arbetsplatsförlagda lärande.

Arbetsplatsförlagt lärande - APL
Anpassat gymnasium har ett starkt samarbete mellan skola och arbetsliv. På alla nationella program i anpassad gymnasieskola får du arbetsförlagt lärande (APL). Det betyder att du som elev får möjlighet att prova på arbetet på en eller flera arbetsplatser utanför skolan.

Skolans rektor bestämmer vilken eller vilka kurser som innehåller arbetsplatsförlagt lärande och skolan ordnar en praktikplats till dig.

Undrar du något?

Ställ frågorna direkt till Forslundagymnasiet
Fråga

Skolor